The results of Dr. Foteini Venieri’s research into the digital transition of museum theater as a tool for enriching history teaching in schools have just been published.

Η έκδοση, που προσφέρεται δωρεάν σε αυτό το σύνδεσμο, περιέχει άλλα τρία, πολύ ενδιαφέροντα, κεφάλαια σχετικά με καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας της ιστορίας: https://histolab.coe.int/activities/histolab-fellowship

Η έρευνα εκπονήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος HISTOLAB, μια πρωτοβουλία του Συμβουλίου της Ευρώπης και της ΕΕ, για την προώθηση καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας της ιστορίας. Το κεφάλαιο συνοψίζει τις τελευταίες θεωρητικές και πρακτικές προσεγγίσεις.

She then presents a practical case study: “I Am Pilar!” This distance learning programme, exploring the life and film career of Katina Paxinou, was designed by Heterotopia Museum Theater (Rebecca Shelley and Foteini Venieri, together with Nikoletta Dimopoulou and Katerina Holi) in collaboration with the Cultural Foundation of the National Bank of Greece – MIET (Elia Vlachou and Sophia Peloponnissiou) and Museotek (Kelly Papakonstantinou, Vassilis Tsetsos and Athina Poursaitidou)

A big thank you to the amazing team at HISTOLAB and the Council of Europe for their continuous efforts to support innovative research and foster collaboration across borders.